fredag 7 augusti 2009

I dag umgås jag med mitt garnlager........

Eftersom jag inte kan lägga in bilder(datorn måste rensas)så får jag väl skriva så länge....tur att den fuktionen i allafall fungerar.
Det är nyttigt att flytta ....jag säger bara det....NYTTIGT.
Då om inte förr så kommer man underfund om vad mycke grejer man har... i mitt fall GARN.....Jag har säkert 10 kilo mohair från 70-80 talet....helt sjukt.....Har ingen aning om vad jag skulle sticka av allt-troligen koftor.Nu får det väl bli sjalar-det är ju snabbstickat i allafall.
Så finns det ett obegränsat antal av udda nystan olika kvalitéer av tröjgarn som troligen kommer att återuppstå som mössor/halsdukar,för sockor ...brukar lida av SSS så det får nog bli mössor mm.

Så har vi BOMULLGARN.......säkert över 10 kilo.....och jag som inte ens gillar att sticka av bomullgarn...eller i allafall har jag inte gillat att göra det.Skulle tro att det är ämnat till gardiner eller sängöverkast.Ett tag hade jag pippi på att virka gardiner.
Jag har inte köpt allt detta garn....skulle tro att jag fått en stor del av det.
Det återstår och se vad jag ska hitta på av allt det garnet.Undrar just om man kan färga bomullsgarn???? Det måste man väl kunna....eller.....
Disktrasor kan man ju sticka......hihihi....ja...förresten,det var ju ingen dum idé ,kan ju vara något att sälja på julmarknaden.
Förra året så var det så många som hade sockor och vantar till försäljning.
Något nytt för hemmafrun.....återanvändningsbara disktrasor.Jag är i allafall helt såld på dom.

4 kommentarer:

Angélique Morgonöga sa...

Oj - jag tror du slår mig i mängd av gammal garn, men jag kanske kommer 2a? Här gick gamla garner åt till filtar för några år sedan, stickade och virkade.
Tips: mohair-garn passar till fluffiga dockkläder, ex vinter-kappa, mjuk tröja (jag har bra beskrivning till Skrållan) det kanske du kan göra o få en slant för det. Om du vill får du (ja tänka sig det får du) sälja till mig, som saknar just mohair (ja kan man tänka sej ...) Jag är ull och bomullstokig. Ha en fiiin helg! (gärna ute)

Maria sa...

Tips till bomullsgarnet: japansk disksvamp! (http://craftstylish.com/item/43848/how-to-crochet-a-tawashi)
^-^

Soili sa...

Den där japanska disksvampen ser spännande ut,den måste provas.Tack för tipset Maria.

Angélique Morgonöga sa...

"Går det att sälja dockkläder" hänvisar till tradera.com Det finns så många som gör så mycket fint.
Tawashi - va fränt! jag tror jag bara måste göra mig en egen.