lördag 22 augusti 2009

Sista paret ut.......på långdistansen.

Lördag morgon och det regnar ute....verkar bli dagsregn...det är grått,grått,grått.
men då kan man ju sitta inne och sällskapa med stickorna.VM-sticknings målet klarar jag.

Långdistans låter inte så där väldigt kul... ,det blev lite av en utmaning att sitta och sticka 10 par småbyxor efter samma mönster(inte så kul) men nu är det upplagt för det sista paret.
Visserligen hade jag kunnat bestämma mej för något annat projekt(det finns ju hur många som hellst som bara väntar på startskottet)men nu har jag för en gångsskull bestämt mej för att MINSKA mitt restlager,det gäller att vara stenhård....fast ...suck...det är svårt.
Hittade inget vitt garn(ull) ...har tydligen stickat upp allt som fanns,har bara murriga gråa och bruna färger kvar...passar inte till barnbyxor...tycker jag.
Så jag fick en anledning att åka in till stan till Marias Garn,köpte en härva vitt garn + lite Symfonie Wood stickor.Gillar att sticka med dessa trästickor.Dom har så smala fina toppar.Jag känner verkligen skillnaden nu när jag varvar med vanliga stickor.Byxorna stickar jag på en 40 cm lång rundsticka eller strumpstickor,tyvärr så finns inte SW-rundstickan i 40 cm(vad jag vet)
Det vita garnet ska bli ränder på den sista byxan,resten går till sockor eller vantar.
.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

:D känner väl igen det där, man ska bara använda restgarn MEN det saknas alltid något.