måndag 25 januari 2010

Vantar igen och krokade.



Hittade en kroknål i en låda.Hade glömt att jag köpt en av denna modellen.
Då vad jag ju tvungen att prova lite hur det funkar och kroka med.
Jag har ju raka långa kroknålar i metall,men dom är lite jobbiga att använda,mina händer gillar inte metall stickor,jag får kramp i händerna.

Eva i Stäket säljer den här sorten.
Den funkar alldeles utmärkt,fick inga känningar i händerna.
Det blev ett par vantar under kvällen.
Dekorerade med en liten virkad blomma,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Halkade in på din blogg och blev inspirerad! Har jämt en stickning på gång, nu sockor åt barnbarnen.. Att kroka har jag alltid velat kunna! Äger en längre kroknål, när sockorna är färdiga,då.. ! Länkar till din blogg, får jag? :-)

Soili sa...

Välkommen in och kika.
Det är klart att du får länka.
Det är bara trevligt att sprida inspiration.Du kommer att fastna i "krokträsket" :)jag lovar.

Anonym sa...

Hittar ofta inspiration hos dig. Tack.

En award kan du hämta hos mig - om du vill.
Jag har fått en och vill ge den vidare till alla som finns bland mina länkar.
Hoppas att du, som ger så mycket till mig via din blogg, vill ta emot den.
Hälsningar från Ingela K
http://kreativitetsbloggen.blogspot.com/2010/01/overraskande-award.html

Eva i Stäket sa...

Vilka fina krokade vantar och det är också roligt att du gillar den flexibla kroknålen. Jag håller med om att den skonar händerna.