måndag 3 augusti 2009

Hoppas att jag får hjälp snart med den här datan.

Det är lite frustrerande det här.......att inte få in bilder på sin blogg.

Har stickat en hel del den senaste veckan... ..några Yemenvästar,en hjälmmössa stickad på längden,en liten"kråka"det är en liten gullig mössa.
Några par tossor,hittade mönster Christines stay-on baby booties på Raverly.
ja...jag är där också,fast jag skriver inget där...min engelska är obefintlig(kan man säga)
Har i allafall lärt mej att tyda engelska mönster..något så när....det tar lite tid men jag brukar klura ut mönstrena bara dom inte är allt för krångliga.

Det är ju så kul att prova nya mönster och modeller.Det blir förståss mest baby grejer.
Dom är ju snabbstickade och mina små restnystan förandlas till något nytt oc nyttigt.
Hittar en hel del mönster hos mina finska bloggvänner.

Jag har lite 100% yllegarn som vill få ett nytt liv i någon form.Har grunnat och grunnat....vad det ska bli av garnet.
Nu har jag hittat mönstret.
Det ska bli "Yllsonger"hihihi....ja det är väl inte svårt att förstå vad det är för något....eller ???

Jag talar inte om det....ännu.Mönstret jag har är på Finska. Kanske jag kan få tillstånd att översätta det,vet ej just nu.
Dom kommer att bli populära att sända till Lettland.
Jag är nästan säker på det.
Jag har grävt bland mina mönster och hittade mönstret till dom små byxorna på bilden.
Det mönstret är också på finska,sparad från någon tidning.
Det är ett gammalt mönster,har haft det i säkert 40 år.Stickade flera par sådan byxor till dottern när det begav sej... hon är 45 år nu.Tänk va tiden går.

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Jag har också en profil på ravelry, men hinner knappt med att hålla en sida igång så det blir mest mönsterletning på ravelry.

Hoppas du kan få in mönstret på de små byxorna här så småning om.