måndag 5 april 2010

Lite staritis projekt.

Det här ska bli en vante, hihihi.... passar bra med tanke på vädret i dag.
Vackra vantar värmer.
Första mönstret. Den här tekniken har jag aldrig provat.Pillrigt...men kul.
Det ska bli ett par babysockar.
Hittade ett finskt mönster som jag blev nyfiken på


Så är sockorna klara.Mitt försök till en skruvad resårmudd blev inte bra med det här tunna garnet,så jag repade upp den och stickade in en annan mudd.Ska göra ett nytt försök med tjockare garn...
Att den ena mudden är stickad från hälen och upp det syns inte.
Den här hälen är jättekul att sticka.Mönstret finns här.

1 kommentar:

Mormor S sa...

Hej Soili
Vad mycket fint du stickar. Det är så roligt att kolla på alla dina skapade saker.

Jag tänkte jag skulle testa och göra dina tulasockor men jag har inte kommit så långt än. Jag måste alltid fundera ett tag innan det händer något.
Kram från Siv