söndag 20 juni 2010

Veckans SNG redovisning.

Det här med Sommarnattens Galenskap är en bra grej(tycker jag)nu minskar det i mina garnpåsar.Inte mycke ...men många bäckar små som ordspråket säger.
Nu har det blivit bara små arbeten.
Men jag blir ju klar med dom i allafall.
Jag skriver mer utförligt om SNG stickningarna på min pysselblogg.


SNG # 13 blev en mössa.


SNG # 10 grytlappe nr 2.Grytlappar vill alltid ha en tvilling.



Här var det ett gäng med klara saker,

SNG # 14 är den lilla babyhättan stickad i bomullsgarn.Mönstret ur ett Sandnes stickhäfte
SNG # 16 är disktrasan ,som jag hittade på StitchOrDie's blogg , är jättefin,få se om jag vill använda den till disken.

Personligen tycker jag att den blev lite väl stor.men om man stickar den i ett tunnare garn så kanske.Man kan ju lägga upp mer maskor och göra tex ett kuddfodral.Det skulle säkert bli fint.
SNG # 18 är det beige/lila mobilfodralet.

Det är en födelsedags present som ska till sin ägarinna i dag .

SNG # 19 blev också ett mobilfodral.Den här gången i beige/brunt.

Jag ska ladda upp med en flera fodral i olika fantasimönster.

I höst sak dom förhoppningvis gå åt på Värmdö Spelmansstämma



Inga kommentarer: