söndag 12 februari 2012

Skall vidare till RIA

Det hr är redan lämnat till RIA i Huvudsta.
Mössan är stickad i helpatent.
Vantarna krokade.
Det är så bra med krokning,mina vantar blir äntligen lika stora.
När jag stickar så blir vantarna olika stora.Jag vet...jag vet.... att jag borde sticka dom samtidigt.
Nu är det en halsduk på gång.Blev inspirerad av min dotter.Hon började på en halsduk efter ett mönster som finns hos Hjälpstickan.Snöstorps halsduken.

Jag kallar mönstret=
Rabbla den här ramsan undertiden du stickar då blir det rätt.
Riktigt roligt att sticka men man måste vara uppmärksam...hihihi.....om man stickar fel eller tappar en maska...jaaaa...då är det liksom lite kört...väldigt pillrigt att sticka baklänges.
En utmaning som heter duga.
Bild kommer senare,när jag bytt till en lite roligare färg.Just nu är det bara murrigt garn på gång.



Inga kommentarer: