lördag 22 juni 2013

Gjorde ett fynd i min hög med gamla annteckningar.



Ett mönster...slarvigt nerskrivet....hur gammalt ?????  ingen aning.
Ett par byxor blev det......snabbstickade som bara den.
Vet inte varifrån det kommer ursprungligen.
 
Storlek-------har ingen aning.
Troligen 0-3 månader.
Men med grövre garn och tjockare stickor.....större byxor.
Dom här har jag stickat med nr 4 + garn som passade till.
 
PS!!!
 
Det här med data är fantastiskt.
Det här mönstret finns nerskrivet .....fick länken i en kommentar på min andra blogg.
HÄR är den....och på svenska.
Bra för min egen fusklapp var nerskriven på finska.

1 kommentar:

Yoanna sa...

Hej jag har sett ett liknande mönster på husmorsskolans blogg. http://husmorsskolan.blogspot.se/

Men de har använt knappar. Har själv följt deras mönster och det blev jättebra byxor:)
/Yoanna